مطالعات مترو 130 صفحه

مطالعات مترو – دانلو رساله معماری ایستگاه مترو

مطالعات مترو دانلود رساله معماری مترو ریز فضا و برنامه فیزیکی مترو نقشه و پلان مترو دانلود رایگان رساله معماری پروژه مترو دانلود پایان نامه معماری مترو ضوابط و استاندارد مترو

مطالعات مترو
تعداد صفحات : 130 صفحه
قیمت : 10000 تومان

جهت خرید کلیک کنید

 

مطالعات مترو - دانلو رساله معماری ایستگاه مترو
مطالعات مترو – دانلو رساله معماری ایستگاه مترو

فهرست مطالب مطالعات مترودانلو رساله معماری ایستگاه مترو

• فصل یک مطالعات مترو : شناخت؛
بخش نخست: مترو 8
بخش دوم: مترو تهران 14
بخش سوم: معرفی پروژه 18
بخش چهارم:ضرورت انجام پروژه واهداف 23
• فصل دو مطالعات مترو : مطالعات؛
بخش پنجم: مطالعات مکانی و تجزیه و تحلیل سایت 26
بخش ششم: راهکارهای اقلیمی 30
بخش هفتم: استاندارد ها و ضوابط طراحی 34
بخش هشتم: معرفی سیستم مترو 42
بخش نهم: برنامه ریزی فیزیکی 87
بخش دهم: بررسی نمونه ها 88

• فصل سه مطالعات مترو: طراحی؛
بخش یازدهم: روند شکل گیری ایده اصلی طرح 113
بخش دوازدهم: سازه ایستگاه 119
بخش سیزدهم: تاسیسات 122
بخش چهاردهم: روند ساخت پروژه 126
بخش پانزدهم: تصاویر پروژه 128
منابع و ماخذ

دانلود رساله مطالعات مترو

 بخش اول : مترو:

رساله معماری مترو یک سیستم حمل و نقل سریع ریلی است و از طریق یک یا چند مسیر مشخص که همه دارای ایستگاه های ثابت و قابل دسترسی می باشند امکان جابه جایی مسافران را در داخل شهر و پایین شهر و حومه آن فراهم می کند.
هدف و وظیفه مترو بیش از همه آن است که بین مناطق مختلف شهر و حومه آن ارتباطی پویا ایجاد کند، به صورتی که بتواند با سرعت زیاد جمعیت یک منطقه شهری را، پیش از آنکه وارد سطح شهر شود و ایجاد تراکم و مشکلات گوناگون نماید، همچون یک دستگاه مکش بزرگ در خود بمکد و آن را از طریق شبکه پیچ در پیچ خود در سراسر شهر پراکنده سازد. دانلو رساله معماری ایستگاه مترو در ضمن اینکه سیستم مترو به تنهایی نمی تواند پاسخگوی کلیه نیازهای حمل و نقل یک شهر باشد؛ بلکه بایستی توسط سایر سیستم های مسافر رسان مانند انوبوس و غیره …. این سیستم را تقویت و تکمیل کرد.
• سهم و روش های مختلف حمل و نقل شهر تهران :

دانلود پروپوزال مطالعات مترو

اتوبوس 34
تاکسی 27
اتومبیل شخصی 21
موتور سیکلت 9
مینی بوس 9

• تاثیرات و ویژگی های سیستم مترو:
1) ایجاد امکان استفاده از پتانسیل های مختلف مناطق اطراف و ایجاد فاصله دانلو رساله معماری ایستگاه مترو بین محل سکونت و محل کار با امکان اتصال راحت حومه به مرکز و در نتیجه انتقال بخشی از جمعیت شهرها به حومه و جلوگیری از تراکم بیش از حد شهرهای بزرگ.
2) مقرون به صرفه بودن سیستم مترو برای خانوار، بویژه اقشار کم درآمد ، و همچنین مترو فاصله اختلاف طبقاتی مردم را کم میکند بدین صورت که مترو در اکثر کشورها، واگن درجه1 و 2 ندارد.
3) از ایمنی بسیار خوبی برخوردار بوده و از تصادفات رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن به میزان قابل توجهی می کاهد.
4) احداث مترو با کاستن استفاده از وسایل نقلیه شخصی ، امکانات عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی، درمانی، پلیس و آتش نشانی را تسهیل می کند.
5) به لحاظ نظم و سرعت از اتلاف وقت مسافران جلوگیری کرده و جابه جایی پر حجم ، راحت، سریع و مطمئن را فراهم می کند.
6) آسایش ، وقت شناسی و نظم و در نتیجه کاهش فشارهای عصبی.
7) مصرف کمتر انرژی سوخت و در نتیجه کاهش آلودگی های زیست محیطی و همین طور حفظ ذخایر نفتی کشور با استفاده از نیروی برق .

دانلود مطالعات مترو

روش حمل و نقل سهم (درصد)
• تاریخچه مترو در جهان:
مبتکر مترو در جهان اندرو فالانژ فرانسوی است که طبق نقشه او، خیابان ها دانلو رساله معماری ایستگاه مترو تا عـمـق 100 مـتـری کنده می شدند وسیـله حمل مسافران از زیر خیابان ها عبور می کرد نقشه پیشنهادی او از طرف ناپلئون پذیرفته نشد و بعد از آن فکر ساختن مترو تا مدت ها به فراموشی سپرده شد.
احداث نخستین مترو حدود 140 سال پیش در سال 1863 میلادی در شهر لندن به مرحله تحقق رسید. نخستین پیشنهاد دهنده برای مترو در انگلیس چارلز پیسرسون بود که تلاش های او منجر به تاسیس یک متروی 6 کیلومتری در لندن شد. این مترو با استفاده از لوکوموتیو های بخار کار می کرد.
مترو های وین ، بوداپست ، و گلاسکو در سال 1896 م آماده بهره برداری شدند. تا آغاز قرن بیستم تحول زیادی در کار ساختمان سازی مترو صورت نگرفت ولی از سالهای 1900 کشورهای بیشتری برای حمل و نقل شهری به مترو روی آوردند . متروی پاریس در سال 1900 میلادی، متروی برلین در 1902، متروی فیلادلفیا در 1907، متروی نیویورک 1908، متروی هامبورگ 1912 و متروی بوئنوس آیرس 1913 آماده کار شدند.
وقوع جنگ جهانی اول در سالهای 1914 تا 1918 برنامه های توسعه عمران شهرهای بزرگ را در اروپا متوقف کرد. پس از پایان جنگ، متروهای مهم بزرگی چون متروی آتن در سال 1925، متروی توکیو در سال 1927 و متروی مسکو در سال 1935 ساخته شدند.

ضوابط و استاندارد های طراحی مطالعات مترو

مطالعات معماری دگرگونی اصلی در فاصله جنگ اول و دوم جهانی و سپس در پایان جنگ دوم به دنبال تحولات عمومی در صنعت حفاری به منصه ظهور رسید، نخستین این متروها بعدا در رم 1958 ، در لیسبون 1959 ، در استکهلم 1960 ، در میلان 1964 ، در مونترال کانادا 1966 ، در اسلو 1966 ، در مکزیکوسیتی 1969 آغاز به کار کردند. مترو سازی همزمان و حتی مدت ها بعد از پایان جنگ جهانی دوم ( 45-1939 ) توسعه چشمگیری نداشت. گرچه دگرگونی های تکنولوژیک در امر حفاری و ساختمان سازی مترو پیشرفت می کرد.
در نگاهی کلی به متروهای موجود در شهرهای بزرگ جهان می توان گفت متروی لندن قدیمی ترین دانلو رساله معماری ایستگاه مترو ، متروی نیویورک طولانی ترین ، متروی مسکو زیباترین و پر مسافرترین مترو های جهان هستند.
در حال حاضر 184 شهر جهان در 58 کشور صاحب مترو میباشند و در این میان حتی در کشورهای پهناوری چون استرالیا و آرژانتین تنها یک شهر دارای مترو میباشد و یا در کل بریتانیا فقط سه شهر لندن ، گلاسگو و نیوکاسل سیستم مترو دارند، آن هم در کشوری که صاحب قدیمی ترین متروی دنیا میباشد.
با نگاهی اجمالی به شهرهای صاحب مترو در جهان میتوان دریافت که برای این شهرها مترو بیشتر یک ضرورت بوده است تا پدیده ای لوکس و مایه مباهات.
بنابراین ای کاش با تغییر نگرش در موضوع حل معضل ترافیک که گریبانگیر شهرهای بزرگ و کوچک کشورمان میباشد، در کنار تاکید بر احداث مترو ،مونوریل و این قبیل سیستم های گران قیمت ، به بهبود سایر سیستم های حمل و نقل عمومی و درکنار آن فرهنگسازی در زمینه ترافیک بپردازیم که قدرمسلم بازدهی آن سریعتر و بهتر نیز خواهد بود .

دانلود برنامه فیزیکی مطالعات مترو

 تَرین های متروی جهان
 طولانی ترین مترو در جهان

عمر متروی لندن به بیش از یک قرن و نیم میرسد . اولین قطعه مترو این شهر در سال 1863 به بهربرداری رسید . در واقع لندن طولانی ترین خط متروی جهان را داراست .
این شهر که جمعیتی در حدود 8 مییلیون و 300 هزار نفر را در خود جای داده است ،408 کیلومتر مترو دارد . 12 خط متروی این شهر با 275 ایستگاه یکی از قدیمی ترین متروهای جهان است .
عمده حمل و نقل ریلی در این شهر توسط مترو انجام می گیرد و به دلیل گستردگی ایستگاهها و خطوط ، تمامی شهروندان لندنی هر روز به طور متوسط یک بار و نیم سوار مترو می شوند . در واقع متروی لندن روزانه بیش از 13 میلیون نفر را جابه جا می کند.

ریز فضا های مطالعات مترو

 کم تراکم ترین مترو جهان
جمعیت 5 مییلیون نفری شهر مادرید در اسپانیا یکی از کم تراکم ترین متروهای جهان را به خود اختصاص داده است . این شهر در حدود 226 کیلومتر خط مترو دارد که اولین خط متروی آن درسال 1919 به بهره برداری رسید . 14 خط مترو و 190 ایستگاه، مادریدرا صاحب سامانه حمل و نقل شهری کرده است .
عمده سفرهای شهری در مادرید به وسیله مترو انجام میشود و طول ساعات حرکت قطارها در این شهر نسبت به شهرهای پر جمعیتی مانند توکیو بسیار کمتر است. هر شهروند مادریدی به طور متوسط روزانه یک بار سوار مترو می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code