مطالعات دانشکده هنر 115 صفحه

مطالعات دانشکده هنر – رساله دانشکده هنر

مطالعات دانشکده هنر دانلود رساله معماری دانشکده هنر ریز فضاهای دانشکده هنر برنامه فیزیکی دانشکده هنر دانلود رایگان رساله معماری دانشکده هنر پروژه طراحی دانشکده هنر دانلود پایان نامه معماری دانشکده هنر ضوابط طراحی دانشکده هنر

مطالعات دانشکده هنر
تعداد صفحات : 115 صفحه
قیمت : 11000 تومان

جهت خرید کلیک کنید

 

مطالعات دانشکده هنر - رساله دانشکده هنر
مطالعات دانشکده هنر – رساله دانشکده هنر

فهرست مطالب مطالعات دانشکده هنررساله دانشکده هنر

چکیده 1
مقدمه 2
فصل اول: کلیات 3 مطالعات دانشکده هنر
1. بیان مسئله تحقیق: 4
برنامه فیزیکی 4
2 . هدف تحقیق: 4
3 . اهمیت موضوع: 5
4 . سابقه پژوهش های انجام شده در زمینه موضوع پروژه و جنبه های نو آوری پروژه: 5
معرفی جنبه های نوآوری پروژه 6
روش تحقیق و چگونگی انجام آن : 6
6- محل سایت و اهمیت انتخاب آن : 6
فصل دوم: مطالعات پایه 8 مطالعات دانشکده هنر
1-2 مختصری از فرهنگ آموزش در ایران 8
1-1-2 جایگاه آموزش در ایران باستان 8
2-1-2 جایگاه آموزش در ایران دوره اسلامی 10
3-1-2 معارف جدید در ایران: تاسیس دارلفنون 10
4-1-2 تاسیس دانشگاه تهران 11
5-1-2 تاسیس وزارت علوم و آموزش عالی 11
6-1-2 انقلاب اسلامی ساخت سازمان جدید 12
7-1-2 آموزش عالی پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران 14
2-2 تعریف هنر و سخنان بزرگان در رابطه با هنر 15
-2-2 تعریف هنر 15
2-2-2 هنر از دیدگاه اندیشمندان 16
3-2 معماری پایدار 22
1-3-2 تعریف پایداری 22
2-3-2 توسعه پایدار 24
3-3-2 معماری پایدار 25
فصل سوم: مطالعات كاربردي 29 مطالعات دانشکده هنر
1-3 مفاهيم اصلي، روند شكل‌گيري و تکامل عملکرد مورد مطالعه 29
1-1-3 انواع فضاهای عملکرد مورد مطالعه 29
1-2-3 انواع تقسیم‌های فضایی مورد مطالعه 30
1-1-2-3 مشخصات فضاهای آموزشی: 31
1-1-1-2-3 آتلیه طراحی: 31
2-1-1-2-3- آتلیه ترسیم فنی و گرافیک: 31
3-1-1-2-3 آتلیه درک و بیان: 33
4-1-1-2-3 كلاس درس: 33
2-1-2-3کارگاه ها: 33
1-2-1-2-3 کارگاه چوب: 33
2-2-1-2-3 کارگاه سفال و مجسمه 34
3-2-1-2-3 کارگاه ماکت: 34
4-2-1-2-3کارگاه عکاسی: 34
3-1-2-3 آزمایشگاه کامپیوتر و سایتهای اینترنت: 34
4-1-2-3 بخش فرهنگی رفاهی 35
1-4-1-2-3کتابخانه: 35
2-4-1-2-3 اتاق های مطالعه فردی: 35
2-4-1-2-3 اتاق کنفرانس: 36
3-4-1-2-3 عكس و اسلايد: 37
4-4-1-2-3نماز خانه: 37
5-4-1-2-3 سالن اجتماعات: 37
3-2 بررسي نمونه‌هاي مشابه موردي 39
1-1-2-3 معرفی معمار: 40
2-1-2-3 توصیف دانشکده هنر کوپر یونیون 41
3-1-2-3 موقعیت سایت و قرار گیری ساختمان کوپر یونیون: 45
4.1.2.3. پلان، نماهاو مقاطع ساختمان: 47
12.3: پلان، اول 48
13.3: پلان، طبقه دوم 49
14.3: پلان، طبقه سوم 49
15.3: پلان، طبقه چهارم 50
16.3: پلان، طبقه پنجم 50
17.3: پلان، طبقه ششم 51
18.3: پلان، طبقه هفتم 51
18.3: پلان، طبقه هشتم 52
5.1.2.3- تحلیل و بررسی ساختمان: 55
پروژه های منتخب 56
2-2-2-3 توصیف دبیرستان هنر لسانجلس 57
3.2.2.3مدرسه عمومی (دولتی)، فضای عمومی: 61
4.2.2.3 ایده های مربوط به محیط، انرژی و سرویس ساختمان ها: 63
3-2-2-3 موقعیت سایت 64
فصل چهارم: مطالعات عملكردي 69 مطالعات دانشکده هنر
1-4 استانداردها و ضوابط 70
1-1-4 استانداردهای سالن کنفرانس 70
تجهیزات اساسی اتاق‌ها برای تمام امور 71
2-1-4 استانداردهای آمفی تئاتر 71
فضاهای خدماتی پشت سن: 73
3-1-4 استانداردهای گالری 74
2-1-4 استانداردهای ملی 76
1-2-1-4 استانداردهای فضاهای تشکیل دهنده‌ی دانشکده در ایران 76
1-1-2-1-4 کلاس های درس 77
2-1-2-1-4 کارگاه ها و آزمایشگاه ها 77
3-1-2-1-4 اداری 78
3-1-4 استانداردهای مورد نیاز برشرایط بحرانی آتش سوزی 78
1-3-1-4 ضوابط کلی 78
2-4 تجزیه‌ و تحلیل سایت 81
1-2-4. معرفی اجمالی استان و شهر سایت انتخاب ‌شده برای پروژه 81
2-2-4 معرفی سایت انتخاب‌شده برای پروژه 82
1-2-2-4.مشخصات عمومی سایت پروژه 82
2-2-2-4. موقعیت جغرافیایی 83
3-2-4 تجزیه تحلیل سایت انتخاب شده 85
2-3-2-4 عکس هایی از سایت و اطراف آن. 88
فصل پنجم. طراحي. 92 مطالعات دانشکده هنر
1.5. مباني نظري طراحي 92
1-5. مباني نظري طراحي 93
5-1-1 تعریف هنر 95
1-1-5 گونه شناسی 96
فضاهاي آموزشي از اول تا نيمه دوم قرن پنجم هجري 99
ارائة برنامة فيزيكي 100
2.2.5. دياگرام روابط فضايي بخش‌هاي اصلي مجموعه 101
3.2.5. محاسبات ابعاد و متراژ بر اساس استانداردهاي موجود 102
3.5. معرفي روند طراحي 103
2.3.5. كانسپت 104
1-2-3-5 توصیف عناصر کانسپت 104
3.3.5. گزينه‌هاي حجمي پيشنهادي 106
4.3.5. ايد‌ه‌هاي جايگزين و كلي براي فضاهاي مختلف پروژه 106
4.5. معرفی سازة پیشنهادی برای طرح 107
5-5. معرفی تأسیسات پیشنهادی برای طرح 107
6.5. معرفی مصالح پیشنهادی برای طرح 109
7.5. ارائة مدارك و نقشه‌هاي طرح 109
1.7.5 عکس‌های پرسپکتیو خارجی طرح 109
2.7.5 عکس‌های ماکت 111
3.7.5 شیت بندی طرح 112
منابع و مآخذ 114

مطالب مشابه :   مطالعات دانشکده هنر و معماری 130 صفحه

دانلود رساله دانشکده هنر

چکیده
مطالعات معماری عنوان این پروژه دانشکده هنر با رویکرد معماری پایدار می‌باشد که سایت آن در منطقه 6 تهران در بلوار کشاورز واقع است
هدف انتخاب و طراحی این پروژه بها دادن هرچه بیشتر به هنر و ملموس شدن هنر جو و دانشجو به فضای کاملا هنری و القا کننده هنر و زیبایی و همچین آرامش است.این دانشکده با ایجاد فضاها و المان هایی کاملا هنری و فرمال به بیننده حس فصای فرهنگی هنری را القا میکند که به یادگیری هنر و درس مربوطه بسیار کمک می‌کند. همچنین این پروژه با رویکرد معماری پایدار خواهان آن است که منظر و پوشش های گیاهی اطراف و داخل بنا را به صورت معماری پایدار در خود جای دهد و از آن بهره ببرد.
دانشکده‌ی هنر که شامل رشته های هنری مانند: تئاتر، موسیقی، رقص، بازیگری، نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک و حتی مرمت و معماری است و هرکدام ازین رشته ها، بخش ها و فضاهای مجزا، به صورت دپارتمان‌های جدا از هم تشکیل می شود اما با محوطه‌ای و مسیرهای مرتبط به هم متصل می‌شوند. حتی می توان رشته‌های که برای آن آزمونی تایین نشده مانند منبت کاری، معرق کاری، سفال گری تذهیب، شیشه گری، و…. را برای هنرجوهای موقت و ثبت نامی فضاهایی تعبیه کرد.

دانلود پروپوزال دانشکده هنر

مقدمه

رساله معماری تعلیمات آکادمیک نقش بسیار مهمی را در رشد صنعتی اقتصادي وفرهنگی جامعه ایفا می‌کند، تمامی کشورهاي در حال توسعه ذخیره عظیمی از نیرو‌هاي انسانی دارند که به منظور موثر واقع شدن در امر توسعه، این گروه از جمعیت باید مهارت‌هاي لازم را فرا‌ بگیرند در غیر اینصورت این نیروي بالقوه نه تنها نقش مؤثر خود را در توسعه و پیشرفت ایفا نمی‌نماید بلکه خود بر مسائل و مشکلات می‌افزاید. ارائه الگوي مناسب جهت ساماندهی فضایی دانشکدة هنر و معماری به منظور بالا بردن سطح مهارت و تربیت کارشناسان با تخصص‌هاي لازم براي تبدیل نیرو بالقوه جامعه بالفعل و در نتیجه گامی بزرگ در جهت رشد صنعتی اقتصادي وفرهنگی و هنری جامعه است. و همچنین هنر یکی از نیاز های اساسی زندگی انسان است. متمایز ترین شکل فعالیت اجتماعی در پیدایی و تکامل شخصیت و بهبود و پالایش روان سهم به سزایی داشته. انسان با افزودن خطوط و پیچ و خم ها ی اضافی بر ابزار کارو زندگیش علاوه بر سودمندی به زیبایی، در جهت خط دست و چشم و روانش می‌اندیشیده.
هدف پژوهش، آموزش فعالیتی اجتماعی است که متناسب با سطح فرهنگ و تمدن هر جامعه شکل می گیرد و نهادها و سازمانهای ویژه ای پدید می آورد. هنر و معماری بی شک یکی از بارزترین مظاهر تمدن هر قوم و ملت هستند و بهترین بازگو کننده نحوه برخورد آن ملت با مسائل مربوط به حیات و بینش آنان از جهان خلقت می باشد پیشنهاد ساخت چنین دانشکده ای در راستای تخصصی کردن و بالا بردن توان هنری پژوهشگران و دانشجویان در زمینه های هنری می باشد. روش پژوهش با توجه به تحلیل پتانسیلهای موجود در یک دانشکده هنر و نقش ارتباط هنرهای مختلف در اعتلای یکدیگر و همچنین بررسی نمونه های مشابه و توجه به اهمیت فضاهای اجتماعی در دانشکده های هنر به راهکارهایی رسیده شد که روند طراحی طبق آن شکل گرفت. نتیجه گیری : با بررسیهای انجام شده مفاهیمی از قبیل شفافیت٬ پیوستگی فضایی و پیوستگی در فرم مد نظر قرار گرفت و با ارائه دیاگرامهای روابط فضایی بر اساس آن مفاهیم٬ طراحی معماری در فضاهای داخل و خارج پروژه صورت گرفت و طرح به نتیجه نهایی خود.

مطالب مشابه :   مطالعات دانشکده معماری | دانلود رساله دانشکده معماری

دانلود مطالعات دانشکده هنر

فصل اول: کلیات
1-1 بیان مساله
2-1 هدف تحقیق
3-1 اهمیت موضوع
4-1 سابقه پژوهش‌های انجام شده در زمینه
موضوع پروژه و جنبه‌های نوآوری پروژه
5-1 روش تحقیق و چگونگی انجام آن
6-1 محل سایت و اهمیت انتخاب آن

1. بیان مسئله تحقیق:
عنوان این پروژه دانشکده هنر با رویکرد معماری پایدار می‌باشد که سایت آن در منطقه 6 تهران در بلوار کشاورز واقع است
هدف انتخاب و طراحی این پروژه بها دادن هرچه بیشتر به هنر و ملموس شدن هنر جو و دانشجو به فضای کاملا هنری و القا کننده هنر و زیبایی و همچین آرامش است.این دانشکده با ایجاد فضاها و المان هایی کاملا هنری و فرمال به بیننده حس فصای فرهنگی هنری را القا میکند که به یادگیری هنر و درس مربوطه بسیار کمک می‌کند. همچنین این پروژه با رویکرد معماری پایدار خواهان آن است که منظر و پوشش های گیاهی اطراف و داخل بنا را به صورت معماری پایدار در خود جای دهد و از آن بهره ببرد.
دانشکده‌ی هنر که شامل رشته های هنری مانند: تئاتر، موسیقی، رقص، بازیگری، نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک و حتی مرمت و معماری است و هرکدام ازین رشته ها، بخش ها و فضاهای مجزا، به صورت دپارتمان‌های جدا از هم تشکیل می شود اما با محوطه‌ای و مسیرهای مرتبط به هم متصل می‌شوند. حتی می توان رشته‌های که برای آن آزمونی تایین نشده مانند منبت کاری، معرق کاری، سفال گری تذهیب، شیشه گری، و…. را برای هنرجوهای موقت و ثبت نامی فضاهایی تعبیه کرد.

دانلود برنامه فیزیکی دانشکده هنر

برنامه فیزیکی
دانشکده هنر با رویکرد معماری پایدار که هدف آموزش هنر و افزایش پرورش هنر در ایران را به عهده دارد شامل فضاهی سر پوشیده ذیل می‌باشد:
35 % آموزشی ، 20% آمفی تئاتر و فضای تمرین .20% اداری .25خدماتی و رفاهی.
2 . هدف تحقیق:
1- آشنایی بیشتر هنر جویان به هنر وعلاقه مندی بیشتر به آن.
2-ایجاد فضاهایی علل خصوص طراحی خاص محوطه برای ترغیب بیشتر و اینکه حس هنر را به آن ها القا کند.
3- شناسی و بررسی و توجه بیشتر هنر در ایران با توجه طراحی فضاها.
4- طراحی فضاهایی با نقش معماری پایدار برای صرفه جویی در مصرف انرژی، مانند : آتریوم،سلول های خورشیدی، بام و بالکن سبز
5- ایجاد فضاها و طراحی مکان های که به آرامش هنرجو پس از درس و تمرکز بیشتر بر روی حرفه ی هتر جو کمک می‌کند.

ضوابط و استاندارد های طراحی دانشکده هنر

3 . اهمیت موضوع:
در ایران دانشکده های هنر زیادی وجود دارد و در هر زمینه ی هنری کاربری دارد. اما این دانشکده ها چه از نظر عملکردی چه فضایی برای دانشکده هنر طراحی نشده به غیر از دانشکده هنر ‌های زیبا مابقی دانشکده ها کاربری اصلی آن دانشکده هنر

نبوده، لذا اهمیت بیشتر این پروژه به طراحی فضاها و ایجاد فضایی با عملکرد های هنری می باشد.تا هنر جو بتوانند هنر را در هر قسمت دانشکده احساس کند.چه فضاها به صورت المان چه به صورت فرم، آن حس را القا کند. فضاهای معماری که تلفیقی از هنر مدرن و سنتی در فضایی کاملا هنری و فرمال طراحی میشود. و یکی از بارزترین خصوصیات و اهمیت به این موضوع این است که این دانشکده با تفکیک دپارتمانهای مختلف ولی در یک دانشکده و در یک مکان اغلب رشته های هنری را در خود جای داده و متمایز با دانشکده های دیگر هنر که هر بخش در ناحیه های مختلف منطقه ای و استانی می باشد است .
4 . سابقه پژوهش های انجام شده در زمینه موضوع پروژه و جنبه های نو آوری پروژه:
بناهای داخلی:
 دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران-آندره گدار_1319.دانشگاه تهران
 دانشکده هنر اصفهان با قدمت 400 ساله بنا-1355-1362 – دانشگاه هصفهان
بناهای خارجی:
1- دانشکده هنر و معماری کوپر یونیون نیوورک، معمار: تام میر، سال ساخت: 2009
2- دانشکده هنر و معماری تعاونی طلا لس‌آجلس
پایان نامه‌های دانشجویی
1- دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه گیلان[ پ‍ای‍ان‌ن‍ام‍ه ‌] برای مقطع کارشناسی ارشد معماری /امین دیوسالار ؛ استاد راهنما:
احمدمیرزا کوچک‌خوشنویس ؛ استاد مشاور عباس‌علی شاهرودی، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره).
2- طراحی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی[پ‍ای‍ان‌ن‍ام‍ه‌] برای مقطع کارشناسی ارشد معماری /نگارش بهرو بیدادیان‌قمی ؛ استاد راهنما عطااله طاهایی ؛ استاد مشاور بهروز احمدی، دانشگاه آزاد اسلامی ( تهران مرکزی)
3- طراحی دانشکده هنر و معماری {پ‍ای‍ان‌ن‍ام‍ه‌] برای مقطع کارشناسی ارشد معماری/ نگارش لیلا عبدلی ؛ استاد راهنما: ژنیت رستمی ؛ استاد مشاور هاشم هاشم‌پور، دانشگاه آزاد اسلامی. واحد تهران مرکزی.

مطالب مشابه :   مطالعات مدرسه هنر و معماری 400 صفحه

ریز فضا های دانشکده هنر

معرفی جنبه های نوآوری پروژه
1- طراحی فضاها المان هایی با فرم هنری
2- اهمیت بیشتر به طراحی محوطه و ایجاد فضاهای خنثی برای تمام هنرجویان که باعث شود هر هنرجویی در هر رشته ای از آن محیط مشترک بهره ببرند.

3- ایجاد فضاهایی خوابگاهی و پانسیون که هنرجویان برای تمرین مسابقات یا آرامش به آن احتیاج دارند.
4- طراحی ساختمان دانشکده در غالب معماری پایدار
روش تحقیق و چگونگی انجام آن :
این تحقیق به 2 شیوه میدانی و کتابخانه‌ای انجام می‌شود:
• مطالعات میدانی: شامل مصاحبه میدانی و فردی بازدید از دانشگاه مدرسه و یا هر فضا و مکانی که برای آموزش هنر مورد استفاده قرار میگیرد، بررسی نمونه موردی دانشکده های داخلی، تحلیل سایت و بازدید سایت می‌باشد.
• مطالعات کتابخانه ای: شامل مطالعات پایه در مورد هنر و دانشکده هنر، مطالعات جامع و کلیدی و تقریبل گسترده ای در زمینه آموزش بدادن هنر و برخورد هنر جو با هنر ودستاورد های آن و ضوابط و استانداردها و عملکردهای فضایی و تحلیل و بررسی نمونه های موردی خارجی می‌باشد.
6- محل سایت و اهمیت انتخاب آن :
منطقه 6.بلوار کشاورز، بعد جنب پارک لاله رو‌به‌رو‌ی خیابان وصال.این سایت علاوه بر داشتن مساحت کافی برای طراحی دانشکده هنر در منطقه و محله‌ای فرهنگی و هنری(موزه هنرهای معاصر و گالری نقاشی) و از نظر دسترسی و موقعیت قرار گیری و دید و منظر مناسب یعنی واقع شده در جنب پارک لاله بهترین گزینه و موقعیت را دارد. از نظر دسترسی و موقعیت اجتماعی و منطقه ای (در مرکز شهر) میتواند برای دانشجو و هنر جویی که از نقاط مختلف شهر و حومه ی تهران به دانشکده رفت و آمد میکند مسیر و دسترسی مناسبی داشته باشد زیرا دانشکده و هر فضای آموزشی که دانشجو و کارکنان و اساتید در آن مشغول به تحصیل و کار هستند، مکانی ست از نظر زمانی محدود و پر رفت و آمد برای هر جنسیت و گروه سنی نسبتا پایین هنرجو، این مکان باید در منطقه ای باشد که در ساعت های نامناسب روز و شب وسایل نقلیه عمومی برای دانشجو در دسترس و آسان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code